Tsikli ostmisest ja maksudest
Pruugitud tsiklid:
Saksamaal:
Motoscout24.de
Ebay.de
mobile.de
gebrauchtmotorrad.de
Inglismaal:
uk.mobile.de
(lahja)
ukbike.com
Austrias
zweiradboerse.at
USA
Ebay.com
> kas saaks keegi lühidalt öelda, mis on sikli sissetoomisel kulud
ja
> kas kellegil on kogemust transpordi orkunnimisega sealtpoolt
Hillar vastas:
Veelkord siis:
1. ratta hind omanikule
2. transport saksast siia ~3000.-
3. eelülevaatus - ark mehe väljakutse 250.-
4. tollilõiv 100.-
5. käibemaks 18% _ostu-müügi lepingul_ märgitud hinnast.
6. registreerimine 1300.-
7. "#"&!@£$%(sorry) - n+1 .-
8. kindlustus
9. ülevaatus
Transport siitpoolt:
Firma: oskab üsna täpse kuupäeva öelda, dokumendid võiksid
ette
valmistatud olla, seisukorra kontrolli ei taha teha, sinu raha kaasas
kanda ei taha - so. üldjuhul raha juba omaniku arvel ja toovad, mis
kätte antakse. Võivad käsiraha puhul ka oma nimele osta esialgu
(sel
juhul tahetakse ülekande puhul dokumentidesse panna...)
Suvaline (eraisikust) tooja: täpset kuupäeva tihti öelda ei
suuda, kuid
nõus tegema kerge kontrolli ning tehingu peale seda.
Kui tollilaost alates ajad ise pabereid, siis lisandub paari päeva jagu
laos seismise tasu + edasi-tagasi jooksmine.
Kui lased toojafirmal paberid korda ajada, võidad väidetavalt ajas,
tollilao maksus, eelülevaatuse summas, aga kaotad teenustasus ~600 või
nii.
sai vist kõik
+ transport koju (vähemalt minu jaoks oluline)
alates 2003 aastast pidi kaduma aktsiis sõiduautodelt ja tsiklitelt.
siin aga enne 2003 kehtinud kord:
Eksisteerib 3 tüüpi maksu - Vanuseaktsiis, Kubatuuriaktsiis ja käibemaks.
1. Vanuseaktsiis: mootorrattal arvestatakse ainlt 50% maksust niisiis - alla 10a 150.- ja üle 10a 250.- aasta seda kas üle 25a on ikka veel maksuvaba ei ole uuest seadusest veel leidnud...
peale selle kui esmaregistreerimine toimub eestis (olenemata vanusest, peaasi,
et ei ole ennem arvel olnud) on maks lihtsalt 1000 eeku olenemata andmetest.
See oli vana seaduses. Uues maks puudub.
2. Kubatuuriaktsiis: 2.5EEK 1cc
3. käibemaks, mis on (sikli ostuhind + kubatuuriaktsiis (2,5eeku 1cm3)
+ vanuseaktsiis) x 0,18
(mõningatel andmetel on käibemaksu arvutamisel ka transpordikulud
kuni Eesti riigi piirini vaja juurde panna)
Ehk siis kokkuvõtteks on 2 aktsiisi - vanuseaktsiis ja kubatuuriaktsiis ning lisaks käibemaks, mis arvutatakse ostuhinna ja kahe aktsiisi pealt võetud käibemaksude summana.
tollimaks=kubatuuriaktsiis + vanuseaktsiis + kubatuuriaktsiis x 0.18 + vanuseaktsiis x 0.18 + ostuhind x 0.18
lisaks tuleb tollideklaratsioonide vormistamise kulu (miski 200kr) ja ARK registreerimine
(ca 1500kr)
Tsikli Saksamaalt toomise juttu:
Tsiklite puhul on asi ka selles veel, et neid suht vähe toodud sisse ja
seetõttu ka konkreetsed juhised/reeglid puuduvad, laienevad sõidukitele
(autodele) kehtestatud normatiivid. Seda võin kohe kindlalt öelda,
et tunduvalt vähem tekib probleeme kui tuua tsikkel kas siis käru
peal või kongi pistetuna. Ise tulles tekib oht, et lükatakse konvoisse
jne, mis teadupärast väga kulukas ettevõtmine on. Kui ise tulema
hakkad, siis kasuta parem laevateed, tuleb odavam ja jama on vähem. Muidu
vormistatakse läbi kolmandate maade vedamisel transiit, mõned riigid
maksavad tagatise väljasõidul tagasi (Poola vist), mõned
mitte (Läti vist).
Kui ära ostad, siis kenasti vastav dokument juurde (leping või arve),
Saksas neil seal seks puhuks puha spets blangidki olemas. Arvelt maha võtta
ja siis tuld. Eraisikule tuues vormistatakse meie riiki sisenemisel nn. eelnev
tollidokument, kus on fikseeritud konkreetne kaup, selle identifitseerimise
numbrid jm. seesugune, kuid maksude lahter jääb täitmata. Ja
siis koju jõudes on sul kohustus asi kümne päeva jooksul lõplikult
ära tollida (maksud ära maksta - aktsiis ja käibekas). Hinnaga
on asi vähe keerukam. Sõidukite puhul on olemas tollil kataloogihinnad,
aga tsiklitel minuteada veel mitte. Eks see sõltu suuresti ka inspektorist,
kelle juurde vormistama lähed. Neil ikkagi suht suur võim käes
ja mänguruumi piisavalt. Kui kottida tahab, siis võib protseduur
päris närvesöövaks kujuneda. Samas, kui ostu-müügi
arve peal hind ikka reaalne on, vaevalt keegi sellega nokkima hakkab. Muidu
on neil võimalus kaup seisma panna ja hind välja selgitada näiteks
kas siis sarnaste või identsete kaupade tehinguväärtuse meetodi
alusel.