Peaaegu kõik motoriseeritud kaherattalisega sõitjad puutuvad varem või hiljem kokku kiivrivalimise kõhklusi ja kahtlusi täis protseduuriga. Juba erinevate brandide hulk võtab silme eest kirjuks, rääkimata mudeligammast. Hinnaskaala algab lahtiste kiivrite puhul 600 kroonist ja 10 tonni pole veel piiriks. Riiulitelt vaatavad vastu eri kuju ja otstarbega peakaitsed - lõuaosata, lahtikäiva lõuaosaga, kinnised, nokaga krossikiivrid.
Mis on oluline?
Kiivri põhiliseks ülesandeks on kaitsta sõitja pead vigastuste 
  eest. Enamus kaasaegseid mudeleid pole ette nähtud õnnetuses terveks 
  jääma, kuna purunemine kuulub löögi summutamise juurde. 
  Sellisest ideoloogiast lähtudes on naljakas vaadata müüjaid, 
  kes kiivri turvalisuse tõestamiseks lasevad testkiivrit vastu maad taguda 
  ning lubavad, et kiiver jääb terveks. Mis kasu on tervest koorikust, 
  kui peale tõsisemat kiivrile kukkumist tuleb see lähtuvalt tootjate 
  soovitusest välja vahetada. On ju lisaks välisele koorele ka sisemine 
  summutuskiht, mis löögi tagajärjel deformeerub ja endist kuju 
  enam ei võta ning järgmine kukkumine võib väga valusalt 
  lõppeda.
  Kiivri olulisimaks näitajaks pole kena välimus või stiilne 
  sõjamaaling vaid võime summutada löögienergiat. Kiivri 
  põhilisteks turvaelementideks on koorik, sisemine löögisummutuskiht, 
  siseviimistluse materjal ja kinnitusrihm. Kinnistel kiivritel lisandub siia 
  loetelusse veel lõuaosa ja klaas.
  Koorikuks kasutatakse praegusel ajal põhiliselt 2 materjaliklassi - odavam 
  polükarbonaat/termoplastik ning kallim klaasfiiber/süsinikfiiber. 
  Tänavasõiduks üldiselt kooriku turvalisusel suurt vahet pole. 
  Odavamad materjalid on reeglina raskemad ja tundlikud värvide ning lahustite 
  suhtes. Kallitel fiibermaterjalidel on vastupidavus kemikaalidele suurem ning 
  materjal ise kergem. Ka ei maksa arvata, et kallis fiiberkoorik kukkudes paremini 
  oma välimuse säilitab - see võib, vastupidiselt odavale koorikule, 
  ka käest maha kukkudes kildudeks minna. Seetõttu soovitataksegi 
  kiivreid hoida nagu kalleimat varandust - kotis ja kukkumise eest kaitstud. 
  Ka pole tark tegu panna kiivreid peeglite või jalaraudade otsa, kuna 
  sisu võib vigastuda. 
  Üldine ohutus on kõigil kiivritüüpidel peaaegu ühesugune. 
  Vaid nn. lahtise lõuaosaga kiiver on erandiks. Dietmar Otte läbi 
  viidud uuringu kohaselt saab kiivrivigastustest 35% kannatada lõug, 22% 
  kukal, 18% otsmik ning 10% visiir. 35% on piisavalt kaalukas argument avatud 
  lõuaosaga kiivreist loobumiseks. Kellel tugevad närvid ja vilets 
  kujutlusvõime, vaatavad teemakohast pilti leheküljel http://vagina.rotten.com/motorcycle/
  Lisaks löögikaitsele peab kiiver juhi peast eemale hoidma putukad, 
  tolmu, vihma, külma, päikese ja tuule ning seda igapäevaselt 
  ning võimalikult mugavalt.
  Mugavus ongi teine põhiline näitaja kiivri valimisel. 
Kuidas kiivrit valida?
  Kohe kindlasti ei tohi vaadata kataloogist pilti ja osta selle järgi pimesi. 
  ALATI tuleb kiivrit enne ostu pähe proovida. Võib ka juhtuda, et 
  disaini poolest meeldima hakanud kiiver ei klapi sinu peakujuga ja tuleb leida 
  teine mudel või lausa vahetada tootjat. 
  Mõõda kulmudest ülevaltpoolt horisontaalsuunas mõõdulindiga 
  pea ümbermõõt. See on aluseks kiivri esialgsel valimisel. 
  Eestis saada olevatel kiivritel on peal reeglina pea ümbermõõt, 
  kuid on ka muid tähistusi, millele vasted leiad tabelist. Praktika näitab, 
  et universaalmõõt võib olla tootjate lõikes erinev. 
  Ka sentimeetri etalon tundub teinekord muutlik olema.
|  
       Cm 
     | 
     
       tollid 
     | 
     
       UK 
     | 
     
       Universal 
     | 
     
       USA 
     | 
  
|  
       53  
     | 
     
       21  
     | 
     
       6 1/2  
     | 
     
       X-Small  
     | 
     
       6 5/8  
     | 
  
|  
       54  
     | 
     
       21 1/4  
     | 
     
       6 5/8  
     | 
     
       Small  
     | 
     
       6 3/4  
     | 
  
|  
       55  
     | 
     
       21 3/4  
     | 
     
       6 3/4  
     | 
     
       Small  
     | 
     
       6 7/8  
     | 
  
|  
       56  
     | 
     
       22 1/8  
     | 
     
       6 7/8  
     | 
     
       Medium  
     | 
     
       7  
     | 
  
|  
       57  
     | 
     
       22 1/2  
     | 
     
       7  
     | 
     
       Medium  
     | 
     
       7 1/8  
     | 
  
|  
       58  
     | 
     
       22 7/8  
     | 
     
       7 1/8  
     | 
     
       Med/Large  
     | 
     
       7 1/4  
     | 
  
|  
       59  
     | 
     
       23 1/4  
     | 
     
       7 1/4  
     | 
     
       Large  
     | 
     
       7 3/8  
     | 
  
|  
       60  
     | 
     
       23 3/4  
     | 
     
       7 3/8  
     | 
     
       Large  
     | 
     
       7 1/2  
     | 
  
|  
       61  
     | 
     
       24 1/4  
     | 
     
       7 1/2  
     | 
     
       X-Large  
     | 
     
       7 5/8  
     | 
  
|  
       62  
     | 
     
       24 1/2  
     | 
     
       7 5/8  
     | 
     
       X-Large  
     | 
     
       7 3/4  
     | 
  
|  
       63  
     | 
     
       24 7/8  
     | 
     
       7 3/4  
     | 
     
       XX-Large  
     | 
     
       7 7/8  
     | 
  
  Otsi peaümbermõõdule vastav kiiver ning proovi. Pähe 
  tõmbamisel tuleb see kinnitusrihmadest veidi laiali tõmmata. Ka 
  mugavaim tõmbenurk on erinevate tootjate puhul varieeruv ning vales asendis 
  võib see protseduur piinarikkaks osutuda.
  Kiiver peab peas tunduma mugav ja igalt poolt ühtlaselt toetama. Uus kiiver 
  peab olema isegi natukene väike, kuna kohaneb mõningase kandmise 
  järel peakujuga ning venib suuremaks. Otsmikult ja kuklast peab olema surve 
  ühesugune ning põsepadjad peavad toetama kindlalt, kuid mitte ebamugavalt. 
  Kiiver ei tohi loksuda peas ei horisontaal- ega vertikaalsuunas ning võib 
  liikuda ainult koos peanahaga. Ka kaelatugi (kui on olemas) ei tohi suruda koorikut 
  peast eemale. Kiiver on õigel kõrgusel, kui ta on lõpuni 
  pähe tõmmatud ja otsaesine sisepolster otse kulmude kohal.
  Kui kiiver tundub paraja suurusega, tuleb kinnitada lõuarihm. Tavaliselt 
  on neid 2 erinevat tüüpi fiksaatoriga. Turvavöö lukustuse 
  sarnane pannalkinnitus on mugav kasutada. Saab kiiresti kinni ja lahti, kuid 
  paika reguleerimine on ebamugav. Võidusõidukiivritel kasutatav 
  traditsiooniline topelt D aasaga kinnitus on küll ebamugavam käsitseda, 
  kuid tagab igakordsel kinnitamisel õige pinguse. Turvalised on nad mõlemad.
  Õigesti reguleeritud rihma korral ei tohiks kiiver kuklast tõmmates 
  üle pea libiseda. Kui see siiski juhtub ja pingutamine lahendust ei too, 
  tuleb väiksem number või teine mudel valida.
  Nüüd tuleks 10 minutit, kiiver peas, veidi poes ringi vaadata või 
  ajalehte lugeda ja siis uuesti ära võtta ning peeglist nägu 
  vaadata. Kui laubal või põskedel on punased laigud või 
  tundub pea kusagilt valus, tuleks proovida suuremat numbrit ehk vahetada mudelit, 
  kui ei taha riskida ebamugava ja peavalusid põhjustava peakattega. 
  Valiku õigsuses veendumiseks oleks tark tegu proovida veel number suuremat 
  ja väiksemat. Ja tingimata proovige ka mõnda kallist mudelit. Parima 
  võrdluse saaks Arai kiivriga. Siis on kohe selge, milles on ostetava 
  kiivri head ja vead ning ehk muutuvad ka esialgsed ostuplaanid.
Kui sobiv kiiver on leitud, tuleks teha sõiduproov.
  Pole saladus, et erinevate mudelite käitumine sõidutuules on erinev. 
  Lisaks avaldab sõidumugavusele suurt mõju mootorratta esigondli 
  kuju ning esiklaasi kõrgus ja disain.
  Sõiduprooviks on soovitav valida mootorratas, millega kiivrit hiljem 
  kasutama hakatakse. Eriti pirtsakad on poolkõrge või kitsa klaasiga 
  tsiklid. Mootorratta esiosa tekitab sõidu ajal keeriseid, mis vales kohas 
  kiivrile mõjudes muudavad pikema sõidu väsitavaks ja ebameeldivaks. 
  Palju sõltub ka sõitja isteasendist ja pikkusest. Proovimiseks 
  oleks vaja läbida vähemalt 10 km ning seda kiirustel, mis edaspidi 
  tavaliselt kasutusel hakkavad olema. Klaasi mõju on lihtne leida - tuleb 
  tsikli peal püsti tõusta ning proovida, kuidas muutub tuulemüra 
  ja vibratsioon võrreldes isteasendiga. Ka aitab isteasendis pea kallutamine 
  klaasi tagant kõrvale - peeglite juurde. Võib juhtuda, et selliselt 
  katsetades tekib tahtmine ka tsiklit vahetada. Või esiklaasi.
  Sõites peaks ka proovima, kuidas mõjutab sõidutuul pea 
  pööramist. Kui ikka otseks tagasi keerata on väga raske, tuleks 
  valida teine kiiver. Samuti pöörata tähelepanu tuulemürale. 
  Ka siin võivad olla suured erinevused klaasi taga või püsti 
  sõites. Kvaliteetsetel kiivritel on kõrvade kohal piisav heliisolatsioon. 
  Odavamad kiivrid paistavad silma suurema kohina ja vilistamisega. Tuulemüra 
  kontrollides peaks jälgima ka tuulutusklappe, kuna nende asendist võib 
  müra tugevus suurel määral sõltuda. 
  Kui juba tuuleluukide näperdamine päevakorda tõusis, et tee 
  paha ka ventilatsioon üle kontrollida. Kas luugid on sõidu pealt 
  kindaga kergesti reguleeritavad, kas õhk liigub sinna, kuhu peaks, kas 
  pealagi on ventileeritud. Alati jäta enne kiivri pähesurumist meelde 
  klappide asetus ja kasutamistrikid muidu võid sõidu ajal leida 
  ennast kui keerulise piltmõistatuse lahendamiselt.
  Kes plaanib kasutada kiivrit võistlemisel või muidu suuri kiirusi 
  arendada, peaks kontrollima, kas vajalikus olukorras ka kiivri all õhku 
  jätkub. 
  Peale ohutu ja mugava kiivri leidmist on mõistlik üle vaadata klaas. 
  Kohal seistes ei tohiks kinnise klaasiga tekkida sellele udu. Odavamate kiivrite 
  klaasidel on see paraku tavaline nähtus. Eelistada tuleks Antifog sisekattega 
  klaase või spetsiaalset topeltklaasi. Kui see aga võimalik pole, 
  peaks kontrollima, kas klaasi annab tõsta veidike avatud asendisse. Ka 
  aeglastel kiirustel võib udu viletsa ventileerimise tõttu segama 
  hakata, kuid suurematel kiirustel tavaliselt udu kaob. Kui klaas on liiga "vedel" 
  või liibub halvasti, võib ta maanteekiirusel hakata laperdama. 
  Ka põhjustab vilets või olematu tihend tuulemüra suurenemist.
  Suureks plussiks on klaasile kantud kriimustuskindel kate. Paraku tekivad ka 
  hoolikaima hoidmise puhul klaasile kriimud ning tootjad soovitavad visiiri vahetada 
  iga aasta-kahe tagant. Seetõttu tuleks juba ostes uurida varuvisiiride 
  saadavust.
  Päikesega sõiduks on tootjatel pakkuda ka erineva tumedusega klaase, 
  mille kasutamisel tuleb hoiduda pimedal ajal sõidust või kanda 
  läbipaistvat varuklaasi kaasas. Mõnel tootjal on päikesevisiir 
  kiivrikoorikusse sisse ehitatud ning selle saab nupuvajutusega kiirelt ette 
  lasta. 
Ka kiivri siseviimistluse materjal on oluline ja seda eriti tundliku naha puhul. 
  Kuigi on soovitav kasutada kiivrisukka, võiks siiski kiivri sisu olla 
  eemaldatav ja pestav.
  Prillikandjad ja suitsumehed võiks vaadata viimasel ajal üha moodi 
  minevaid avaneva lõuaosaga kiivreid, mis on väga mugavad kasutada, 
  kuid paraku ka tavalistest raskemad.
  Kindlasti tuleks hoiduda pruugitud kiivrist. Lisaks läbihigistatud sisule 
  saate peaaegu kindlalt kaasa vale pea järgi kohandunud summutuskihi. Ka 
  vähendab kiivri materjalide loomulik vananemine turvalisust ning üle 
  5 aasta ei soovitata peakatet aktiivses kasutuses pidada. Tehnoülevaatusel 
  pakuvad ametimeestele huvi euronormid, ning tihti kontrollitakse kiivril E-tähistuse 
  olemasolu. Tavaliselt võib selle leida kinnitusrihma küljest rõnga 
  seest koos päritolumaad tähistava numbriga.
Kiivriotsijatele abiks viis Autoleht läbi mõningate meil pakutavate 
  kiivrite hindamise. Arvamust avaldasid nii kogenud sõitjad kui ka algajad 
  erinevatel sõiduriistadel. Võrdluseks olid 14 kiivrit 12 erinevalt 
  tootjalt. Erinevateks tootjateks on siinkohal loetud selgelt eristuvad marginimed, 
  kuigi materjalidelt ja kasutamiselt võiks nii mõnegi erineva margi 
  lugeda samas tehases valmistatuks. 
  Kiivrid olid testis 57/58 suurusega ning ka testijad vastavalt sellele peasuurusele 
  valitud. 
  Testi eesmärgiks oli selgitada välja kasutajate hinnang erineva hinnaga 
  kiivritele. Hindamise aluseks sõitja subjektiivne hinnang kasutamis- 
  ja sõidumugavusele. Kiivrid on järjestatud testis hinna alusel alustades 
  kalleimast.
Arai NR-5 Multicolor
  Äärmiselt kerge ja mugav. Lihtne, kuid kvaliteetne sisu toetab kenasti 
  igalt poolt. Üks väheseid kiivreid, mis kõigile probleemideta 
  pähe sobis. Korralik ventilatsioon. Pealage tuulutatakse klaasi sees olevate 
  tuulutusavade kaudu, mille avamine ja sulgemine tekitas erinevatel proovijatel 
  erinevaid tundeid. Ka tekitas probleeme traditsioonilise D-aasadega rihmaga 
  opereerimine, mis kindlasti harjutades probleeme ei valmistaks. Vaateväli 
  on avar ja klaas usaldusväärne. Paraku kurdeti klaasi uduseks minekut 
  seistes.
  Kahtlemata on oma hinda väärt ning seda peaks kindlasti proovima enne 
  odava kiivri ostmist.
AGV X-Vent
  Näeb hea välja, istub mugavalt peas. Pähe panek ja äravõtt 
  veidi tülikas. Sisematerjali hinnati pisut karedaks, mistõttu võiks 
  õrnanahalised tähelepanelikud olla. Muidu madalatel kiirustel vaikne, 
  kuid lahtiste ülemiste õhutusavade korral tekib terav vile. Ka on 
  liialt kõrge müratase suurematel kiirustel. Õhujoad on kiivri 
  all tuntavad. Pead pöörates tõmbab tuulega kaasa ja raskendab 
  otseks keeramist. Lukustus vanamoodne topelt D. Klaasimehhanism tundub odavana 
  ja klaas hinnati liiga õhukeseks ja "vedelaks". Samuti häirisid 
  vaatevälja kilede kinnitusnupud.
  Istumiselt ja kasutamiselt mugav kuid klaasimehhanism jätab selle hinna 
  juures soovida.
Bell Streetstar
  Hea vaikne kiiver, mis isegi õhutusavade lahtises asendis ei muutu häirivalt 
  häälekaks. Vabas õhuvoolus oli väga hea stabiilsusega, 
  kuid keeristes hakkas kiiver pead raputama ega polnud enam stabiilne. Ka pea 
  pööramisel on raskusi tagasi keeramisega. Kui on õige number, 
  istub normaalselt peas, kuid palju tühja siseruumi jätab veidi ebakindla 
  mulje. Proovieksemplaril oli tumendatud klaas, mis õhtuhämaruses 
  üllatavalt hea nähtavuse tagas. Kinnitus jällegi vana hea topelt 
  D.
  Kui number on õige, pole põhjust kurtmiseks.
BMW Systemhelm 4 EVO
  Lahtikäiv kiiver ja seega ka raskem. Lausa testi raskeim. Näeb välja 
  äärmiselt soliidne ja elegantne. Ka sisu kvaliteet tundub korralik, 
  kuid peas olles pole enam kiitmiseks põhjust. Põskedest hoiab 
  nõrgalt ning üldine toetamine ka just parimat muljet ei jäta 
  ning tekitab soovi pisema numbri järele. Klaas on jäik ja kindel. 
  Tuulutuses aru ei saanud, vaid müra suurenes klappide avamisel. Plusspunkte 
  annab ühe käega avatav lukustusmehhanism ning lõua ülaasendis 
  fikseerumine. Üldine sõidu- ja tuulemüra häirivalt suur 
  ning viib mõtte kõrvatroppidele. Rihm on kiirkinnitusega, kuid 
  veidi ebakonventsionaalne lahendus nõuab harjumist.
Schuberth Concept
  Jällegi tõusva ninaga kiiver ning seega keskmisest raskem. Sisu 
  on mugav ja mõnus. Tänu alumistele katetele ei kosta ka teemüra 
  sisse ning üldine tase on testi vaikseim. Avatav ühe käega ning 
  fikseerub ka ülemises asendis. Tuulemüra tekib suurematel kiirustel 
  järsku, kuid ei ole häiriv. Tuulejoas käitub hästi. Klaas 
  võiks olla veidi jäigem. Kriitikat tekkis ülemise ventilatsiooninupu 
  käsitsemismugavusest. Rihm on kiirkinnitusega ning pehmenduspatjadega. 
  Suure plussi annab integreeritud päikesesirm, mistõttu puudub vajadus 
  teise klaasi muretsemiseks. Ka klaas on uduvastase kattega.
  Parim lahtikäiv mudel, kuid kahjuks selle tootja kiivreid Eestis ametlikult 
  veel ei müüda.
AXO RR6 EV
  Lihtsalt läheb pähe ja tuleb ära, kuid istub mugavalt ega rõhu 
  üleliia. Mugav sisu, mis paistis ehtitaallaslikult keeruline ja kiirkinnitus 
  andis plusspunkte. Ka ventilatsioon oli hea. Klaas liikus sujuvalt ning konkreetselt 
  ja väga kõrgele üles. Vaateväli oli üles liiga avar, 
  allapoole jällegi piiratud. Kuna kõrvade kohal polstrit vähem, 
  kohises ka tuules suhteliselt rohkem, kuid üldine tuulemüra oli madal.
Bieffe BR19
  Kuigi koorik on kallist materjalist näeb ja tundub seest väga tavaline 
  ja odav. Põskedest ja pealt toetab hästi, kuid kõrvade kohal 
  on materjal otsa saanud ning seetõttu müriseb sõites keskmisest 
  rohkem. Suurematel kiirustel sõidab kiiver kuklasse ning pea pööramisel 
  hakkab loperdama. Tuulutusavad primitiivsed ja käivad raskelt ning ebakonkreetselt. 
  Klaas on vedel, läheb kergesti uduseks ning pikemal kasutamisel kriimustab 
  kiivri värvi. Positiivne on kerge kaal ja rihma kiirkinnitus.
X-Lite X-901 Elegance
  Väga eriline kiiver. Näeb kõrgtehnoloogiline välja ning 
  kiivriklaasi avamismehhanism on külgedel tänu läbipaistvale kattele 
  näha. Kujult pikk ja kitsas ning omapärane. Peas istub mugavalt ning 
  tuul ei mõjuta pea pööramist. Tuulemüra oli maanteekiirusel 
  keskmine ning ülemise ventilatsiooni avamisel lisandus ka vihin. Klappide 
  erinevaid avamisastmeid ja arve on palju ning seda juhitakse nupuvajutustega. 
  Ilma peeglita on raske aru saada, millisesse asendisse klapid jäid. Rihm 
  kinnitub topelt D aasaga.
Lazer Razor
  Tavaline kiiver. Mitte millegi erilisega ei üllata. Ka mitte halvaga. Kena 
  välimusega peakate, kuid kuklale keebitud kogukas läbipaistev stabilisaator 
  tekitab kahesuguseid emotsioone. Peas istub neutraalselt, kuid viimistlusmaterjal 
  on naha jaoks karedavõitu. Tuulutusavasid mugav käsitseda ja ka 
  visiir teenis plusspunkte kerge ja konkreetse käsitsetavuse ning uduvastase 
  topeltklaasi eest. Ka kiideti rihma lukustusmehhanismi.
Dainese D-Tour F1
  Välja näeb kena, kuid iga peakuju jaoks ei sobi. Sisu tundub mii vaatamisel 
  kui peas odav. Vaateväli on alt ja küljelt piiratud. Kõrvade 
  kohalt ei toeta. Maanteekiirusel hakkab õhuvooludes laperdama ja ka müra 
  on harjumatult suur. Õhutusklappide avamine (juba niigi valju) müra 
  ei suurenda vaid asendab vilinaga. Rihm kiirkinnitusega.
Lazer Racer-3
  Liiga lihtsalt läheb pähe, kuid ei hoia ühtlaselt ja enim toetab 
  pealagi ja põsed. Ülemäärane surve kuklapadja poolt. Klaas 
  läheb seistes kohe uduseks ning fikseerub ainult kinni- või lahtiasendis.
  Sõites suur müra ning keeristes hakkab laperdama. Standardvarustuses 
  on ninakate.
Nolan N100 Trend
  Avaneva lõuaosaga kiiver. Korralikuks peas istumiseks vajab õiget 
  peakuju ning õiget suurust tuleb valikul hoolikalt jälgida. Põskedelt 
  toetab vähe. Rihma kinnitus on ennenägematu. Kiirelt kinni, kiirelt 
  lahti ning lisaks veel ka lihtsalt reguleeritav. Lõug tuleb avada 2 käega 
  ning ülemises asendis pole kindlalt fikseeritud vaid õõtsub 
  vedrude peal. Sõidu ajal tekkiva nina ja klaasi vahel tuulekeerised ning 
  kõrvaosa vähese polsterduse tõttu on keskmisest häälekam.
IXS HX 283
  Välja näeb rohkem, kui tegelikult on. Konkreetset ja kindlat suhet 
  selle kiivriga ei saavutanud keegi. Ei toeta ühtlaselt kogu pea ulatuses. 
  Tuulega on väga suur müra ning iga tuulehoo peale muudab asendit. 
  Äärmiselt ebastabiilne. Sõites tekib kiivri alla tõmbetuul 
  sõltumata õhutusklappide asendist. Kiita saab lukustus ning visiiri 
  kasutamismugavus.
  On oma hinda väärt.
Bieffe B12
  Selle hinna eest parim. Küll odav sisu ja koorik, kuid peas istub enam-vähem 
  ning on ka suhteliselt kerge. Vastavalt hinnaklassile häälekas ning 
  tundlik keeristele ja tuulehoogudele. Klaas on vedel ja läheb kergesti 
  uduseks. Kiidusõnu saab rihma kiirkinnitus.
Kokkuvõtteks.
  Kõik hea on kallis, kuid kõik kallis pole hea. Üle 6000 krooni 
  maksvaid võib pea pimesi usaldada, kuid sellest allpool tuleb ise järele 
  proovida hinna ja kvaliteedi vastavust.
Kiiver on mootorratturi olulisim kaitsevarustus ning seda tuleb hoolikalt valida. 
  Ka siis, kui tegu on hinnalt odavaga. Mida suuremaid kiiruseid on kavas taga 
  ajama hakata, seda enam tuleb investeerida kaitsevahendeisse. Kindlasti ei tohiks 
  tekkida olukorda, kus soetatakse kallis ja kiire tsikkel ning korraliku kiivri 
  ja bensiini jaoks enam ressursse ei jagu.
  Kui kellelgi veel kahtleb kiivri vajalikkuses, tõttab jooksujalu lähimasse 
  internetikohvikusse. Http://coke.rotten.com/all-kings-horses/0003/ vaatamine 
  hajutab ka tõrksamate kahtlused, kuid nõrganärvilistel on 
  soovitav enne vaatamist validoolitablett keele alla panna. Korralikku kiivrit 
  kasutades võib aga pääseda vaid ehmatuse ja uue peakatte ostuga.
Meelis Saar
Testisid Neeme Ervin (7 aastat kogemust / kasutab Bieffet), Rain Inno (5/Roof), 
  Gert Rohtla (algaja/Bieffe), Meelis Saar (15/Schuberth)