Poroloonõhufoltri puhastamine
Andres Grauberg küsis:
Selline küsimus on nagu üles kerkinud-oman motikat, millel on poroloon -või
mis ta seal on õhufilter, kudaviisi käib selle hooldamine, millega pesta ja
määrida?
Meinz kostab:
Porolloonfiltri hooldamise kohta leiab mõningaid soovitusi näiteks skuutrifanattide
kodukalt. Neil valdavalt sihukesed kasutusel: http://www.scooterclub.ru/remzona/airf.html
Ega sääl miskit erilist pole kah: bensiiniga hoolikalt puhtaks pesta ja seejärel
immutada kergelt vedela õliga.
Mille peale NAPALM pani targa jutu (korrigeeritud):
No nii kui selle asja bensiini pistad sulavad filtri õmblused ilusti mõne aja
jooksul ülesse ja tervistav liiv täiendab silindrit omapärase mustriga millele
paraku ainult imetlemise väärtus on.
Filtrit õlitatakse siis nii, et paned kätte endale selleks spetsiaalselt varutud
kummikindad valad filtrile sinna ja tänna vastavat filtri õli nagu on näiteks
Valvoline vms mx ratastele mõeldud õlid, siis pätsutad sellega filtri kokku
nii, et kõik sellega läbi imbuks. Mudi korralikult aga mitte nii, et kleebitud
õmblused katki ei läheks ega filtri kinnituskohta rebendid ei tekkiks. (Ära
unusta raami sest välja võtta filtri seest enne õlitamist ja seda ka
puhastada sest sinna peale koguneb liiv mis fitrist läbi läheb).
Siis võta suurem tükk pehemet imavat majapidamis paberit ning kuivata filter
parasjagu veel üle, et liigset õli sinna ei jääks sest õli takistab õhu läbivoolu
ja filter vajab õhu liivast puhastamiseks väga minimaalset õlikogust.
Meinz:
Kõigis meie hästivarustatud motopoodides on kindlasti müüa spetsiaalset
poroloonfiltri õli, mida siis võib filterelemendile pihustada. Häda korral võib
filtrit niisutada ka sama õliga mida 2T mootori bensiini sisse segad, mõnes
kohas on soovitatud seda õli pisut bensiiniga vedelamaks teha, et õli ühtlasemalt
mööda käsna laiali kanduks ja seejäral filtrit õhukäes mõnda aega kuivada lasta.
Filter peaks jääma niiskeks - mitte lausa nii märjaks, et kui pigistad, siis
nõrgub õli igast otsast välja. Filtri korpus seest loomulikult hoolega puhtaks
ja porollooni paigaldamisel muidugi peab jälgima, et õhk ei pääseks kusagilt
filtri kõrvalt mööda. Ja muud teemakohast nagu ei tulegi rohkem pähe.
NAPALM:
Kui filtri maha võtad pese seda kas spetsaalse fitri pesemise vedelikuga mida
müüakse motopoodides kanistriga. Teine võimalus on kasutada pesupulbri või mingit
Fairi tüüpi segu ja pesed nagu pesu, aga nii, et jällegi filtrit puruks ei tõmba
ega vääna. Filtrit saab hästi kuivatada õhupüstoliga või siis päkese käes. Spets
filtri õli eemaldub tavalise pesuga soojas vees täitsa hästi. Pärast pesemeist
võtad suruõhu püstoli ja puhud filtri millimeeter millimeetri haaval püstolit
korralikult seest vastu filtri surudes läbi sest filtri sisse jäävad alati väga
väikesed teravad liiva osad suures koguses mis ei tule kuidagi seal muud moodi
välja ja seda kraami tuleb seal kohe palju muide. Kui sa seda ei tee on see
kõik sinu mootoris ühel päeval..... Seda kõike siis enne õlitamist.
Ainult linnas sõites võib filtrit kohe päris kergelt õlitada aga ühtlaselt.
Klassifitseeris ja kogus Mella